Címkék

3d (2) acer (9) adamo (3) amd (6) android (2) apple (9) arrandale (3) aspire (3) asus (36) asus ul (3) atom (2) chrome os (2) clarksfield (10) core i7 (10) dell (13) dell mini (2) eee pc (20) fujitsu (4) gamer (9) google (2) hdd (2) hp (10) ideapad (3) inspiron (2) intel (5) ion (5) ipad (8) kiegészítők (2) lenovo (8) lg (2) macbook (2) mindenálló (3) msi (6) netbook (45) netpad (8) nvidia (17) nvidia ion (8) optimus (2) pineview (8) qosmio (2) republic of gamers (3) samsung (5) seagate (2) smartbook (3) sony (4) tablet (11) teszt (2) timeline (2) toshiba (5) ul30jt (2) ulv (18) vaio (3) windows 7 (4) Címkefelhő

Megosztások

Gépajánló - 12"-13"-os gépek

2010. május 21. péntek | Vention

Gyakran keresnek meg azzal a kérdéssel, hogy milyen gépet vegyenek. Nem egyszerű erre válaszolni, mert ismerni kellene a felhasználó szokásait, azt, hogy mire fogja használni a gépet. Az első kérdésem mindig az, hogy játszani akar-e rajta, erre a válasz mindig az, hogy nem, de általában kiderül egy hónapon belül, hogy mégiscsak kéne valami játék.

Az előző bejegyzéshez írt kommentben Tibi_94 kérdezte, hogy milyen gépet vegyen max. 140 ezer forintért. A kitételek: kis méret, menjen rajta a flash és filmek.

Írtam választ kommentben is, de szerintem megér egy külön bejegyzést, hátha más is hasonló helyzetben van.

Jelenleg a legjobb 12"-os gép az ASUS 1201N. Kétmagos Atom proci van benne és Nvidia ION. Teszteltem is, nekem nagyon tetszett. Az akkumulátoros üzemidő lehetne jobb, de így is megoldható vele kb. 4 óra.

Esetleg érdemes megfontolni az ASUS UL sorozatú gépeit is, bár drágábbak. Az UL20A-ban (12") kétmagos Celeron proci van, de a videókártya csak integrált. Az UL30A (13") szintén van Celeronnal és Core 2 Duo-val is. A legjobb választás szerintem most az UL30Vt, ebben Core 2 Duo van és egy Nvidia G210M, ráadásul a proci gyárilag húzható 1,7 GHz-re. Könnyű, gyors, az akku sokáig bírja (tesztek szerint 8 óra simán megvan) és a videókártya miatt játszani is lehet vele. Egy baja van, nem fér bele már 140 000 forintba, Árgépen most a legolcsóbb ajánlat bruttó 186 375 forint, míg a 1201N Eee PC csak 116 000. A 186 ezer forintért viszont már 4 GB memóriát és 500 GB-os vinyót kapunk.

Készítettem egy táblázatot amivel egyszerűbben összehasonlíthatók a gépek:

Ha nekem kellene, akkor én a 1201N-et venném, vagy ha több pénzem van akkor az UL30Vt-t.

Címkék: gépajánló

süti beállítások módosítása